Ännu mera avsaknad av köhyfs!

I mataffären. Där finns det många kusliga och konstiga typer. Shoppade loss på stormarknaden här om dagen. Hade båda barnen med mig. När jag handlat färdigt och står i kön med min kundvagn med varor och barn i så kommer en äldre man med en korg med varor i. Han bara vandrar förbi mig och ställer sig framför vagnen! Visst blir man paff!? Jag tittar på honom och informerar honom om att det faktisk är kö! Det stod flera människor efter mig i kön. Mannen bara stirra på mig och vänder på huvudet och tittar framåt. Då blir jag så arg! Jag tittar på honom igen och slänger ur mig. " Ja, du, det kanske är bästa att du får handla innan mig! Så gammal som du är så kanske du inte har så mycket tid kvar. Jag däremot, har hur mycket tid som helst, så stå du kvar" Då tittar han på mig och lägger upp sina varor på bandet. Helt utan att skämmas.
En annan gång så hade jag lillen med i barnvagnen i mataffären. Hade ett paket blöjor i handen och andra varor i korgen under vagnen. Efter att jag lade upp blöjorna på bandet så böjde jag mig ner för att plocka upp övriga varor. Då får jag en utskällning från kvinna bakom mig i kö. " Snacka om att luras, jag ställde mig i denna kön bara för att jag trodde att du bara hade blöjorna! Så här kan du ju inte göra, dölja alla andra varor som du ska köpa. Jag tor inte att man får lägga varor i korgen under vagnen. Man måste handla i kundvagn eller kundkorg!I I detta läget rycker tjejen i kassan in och förklarar att man får visst ha varor under barnvagnen och kvinna får bara stå snällt och vänta på sin tur. Denna gången hade jag inget att komma med. Och den gången som jag svarade gubben som trängde sig, då skämdes jag efteråt att jag sa så hårda ord, men jag blev så arg!

Kommentera här: