Äntligen

Så har jag äntligen kommit till den punkt i livet som jag kanske rent logiskt borde ha varit vid när jag var runt 15. Då jag skulle välja min väg i livet! Hade jag vetet då vad jag vet nu så hade jag nog gjort lite annorlunda val inför framtiden. Det är ganska svårt att välja väg som tonåring. Mend et är ju först nu i mogen ålder som jag känner att jag an välja. Men man har ju fått en viss livserfarenhet som det heter och rent praktiskt så kan man ju inte ha den insikten när man är 15 som man har nu som vuxen. Man skulle ju önska att man kunde vända på allt. Att man kunde ha lite slentrian jobb och liv under sian första vuxna år efter 15 och sen efter 30 kunde man göra sina livviktiga val. Hade jag valt idag så skulle jag kanske ha utbildat mig till barnmorska eller barnläkare. Men när jag var 15 fanns detta inte ens i  min tanke. Och nu känns det ju lite sent att sätta sig på skolbänken för att få sig en sån utbildning. Men en sak är säker att jag kommer att se över min situation för att komma lite närmare det liv som jag känner att jag vill ha  nu. Men har ju bara ett liv och det gäller ju att ta alla chanser. Inte bara lunka på i gamla fotspår. Jag vet inte hur eller vad jag kommer att göra i framtiden men jag vet att en förändring är på gång.

Kommentera här: