Detta med att skaffa barn

Detta med att skaffa barn. Det är ju inte självklart för alla av en eller annan anledning. Vissa kan helt enkelt inte få barn, andra vill inte ha barn. Men när det kommer till ett par där den ena parten vill ha barn och den andra inte vill, då blir det svårt. Vi tjejer har ju makt i det läget. Vill vi inte ha barn så är det bara så. Och vill vi så är det lätt att fixa hur vårt samliv än ser ut. Men för killar som vill ha barn är det ju sämre ställt. Om killen är gift så uppstår ju problem om frun inte vill. Hon kan ju skydda sig och därmed inte bli gravid. Det är hårt att vara kille ibland. Men det är väl samtidigt skönt att vi tjejer får ha övertaget och makten någon gång. Nu låter jag som en feminist och det vill jag verkligen inte vara. Men jag läste en artikel om en kille som i sin blogg vädjade till sin fru att få ett barn. Hennes svar var något med att han skulle försöka att klämma ut en fotboll genom, ett litet hål, eller något i den stilen. Snacka om att killen måste vara frustrerad då han skriver om detta! Och frun då? Hon har tydligen aldrig fött barn. Visst det är ingen dans på rosor men det är en baggis för oss tuffa tjejer. Jag vill gärna citera en vän. När hon fått sitt första barn så sa hon att föda barn, det var det häftigaste hon gjort. Och det stämmer ju, det är häftigt och fascinerande! Inget jag skulle vilja ha missat! Så jag säger bara det! Killen med frun som inte vill ha barn, stå på dig eller byt fru. Och om byte sker glöm inte att fråga den nya kvinnan om hon vill ha barn, innan ni knyter banden!

Kommentera här: