Detta med vanligt hyfs!

Har varit på vårdcentralen idag. Jag skulle bara ställa en fråga gällande ett recept. När jag kom så var sköterskan på rast. Jag  satte mig att vänta. Efter mig kommer det in en kvinna som bara klampar på förbi mig och ställer sig och bankar och rycker i dörren till sköterskans rum. Jag påpekar att skötersak är på rast, men kommer nog snart. Kvinnan sätter sig ner. När sköterska sen kommer så rusar  kvinnan förbi mig för att komma in till sköterskan! Detta med att vänta på sin tur är tydligen något denna kvinna ej lärt sig! Det visar sig att kvinnan hade mängder med krav, som att få träffa en läkare och få recept utskrivet mm. Detta gick inte enligt sköterskan (kvinnan pratade hödljudt så det gick inte att undvika att höra) Om hon ville ha en tid fick hon ringa i morgon för att få en akuttid. Kvinnan blir rasande och säger att hon vägrar att lämna rummet eller vårdcentralen om hon inte får en tid eller sitt recept. Sköterska tar i med rösten så att kvinnan till slut lämnar rummet och sätter sig i väntrummet! Jag får tid att prata med sköterskan om mitt recept, som enligt sköterska ska skickas till apoteket som e-recept redan nästa dag. Detta hör kvinnan i väntrummet och blir rasande! När jag lämnar vårdcentralen så mumlar kvinnan och fnyser åt mig när jag går ut. Fruktansvärt ohyfsan människa!!! Tur att jag var samlad och lugn idag. Skulle ju kunnat vara stressad eller trött. Då hade jag nog slängt ur mig något. Men som läget var idag så drog jag bara på smilbanden och log mot henne. Stackars människa! Eller inte!?

Kommentera här: