Ödet.

Vad är det som styr? Ibland funderar jag på hur allt ligger till och hur det funkar. Tänk dig att du kör bil på en ödslig väg. Du möter inga bilar alls på ett tag. Och så kommer du i kapp en person som cyklar på samma sida som du kör. Vad händer då? Jo, då kommer det en mötande bil såklart! Detta gör att du måste sakta in för att komma förbi cyklisten. Lite retsamt! Här har du kört länge utan att se eller möta någon annan bil, men nu..... Är detta ödet?
I dag när jag körde hem efter att varit ute en sväng så skulle jag svänga vänster från den stora vägen för att komma in på vår lilla villaväg. Vad händer då? Jo, det kommer naturligtvis en bil så att jag måste stanna och vänta in denna innan jag kan svänga! Detta händer ca 9 gånger utav 10. Det gäller kanske bara att en eller två bilar kommer just precis när jag ska svänga. Det finns inga bilar innan eller efter då kunde jag ha svängt men nu sker vår korsande färd precis i samma stund! Vem styr detta? Och den som styr detta, vet den om att det är väldigt irriterande och skapar missflyt? Man kan ju undra! Var jag flummig nu? Ja, jag har väl för mycket tid att fundera på.

Kommentera här: