Nu kommer advent.....

Jag gillar verkligen advent! Det är så mysigt med alla ljus och lyktor. Varm glögg och annat mys. Min sexåring sa i morse att hon verkligen älskar julen! Jag håller med henne! Vi kommer att ha massor med ljus att tända. Jag är väldigt inne på dessa små lyktor till värme ljus och för lite mindre blockljus som finns överallt nu. Dom myser till det ordentligt. Vi ska pyssla tillsammans och baka pepparkakor och lussebullar! Det gillar sexåringen. Julen är inte så hysterisk hos oss. Vi firar som alla andra med klappar och gran, men det är inga hutlösa summor på julklappar som vissa föräldrar har! Vi håller oss sansade och satsar på att ha det mysigt med familjen. Vi har vänner till familjen som köper dyrare och dyrare klappar till sina små barn för varje år. Man blir så stressad av att träffa dom på jul så det har vi slutat med. Dom har fullt upp med att få fram dessa stora dyra klappar så hela meningen med att träffas på jul för att umgås och äta gott och mysa försvinner. Hela deras julafton går åt till att palnera hur och när det ska delas ut klappar. Maten den ska slängas fram och ätas fort så att barnen kan få öppna och visa upp sina klappar. Skrämmande! En sån familj vill jag inte bli!

Kommentera här: